المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : عينى شافت غزالة !! يا ترى انتى مهرك كام؟؟ وانتة مستعد تدفع ؟!

khaled hammad
08-10-17, 01:50 AM
عينى شافت غزالة واقفة مع الزيات

لا بتشترى زيت ولا بتفارق الزيات

قولتلها تتجوزينى ؟؟ قالت/ فين فلوسك هات !!

ادتها المية فوق الالف والمية قالت/ اشرب بيهم شربات !!

غيرك دفع 7 ملايين دهب وفدادين قصب خالية من السوسة على بوسة

ولسة بقوله هااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااات !!!!!!!!!!!

هاه يا جماعة هوة فيه كدة ؟؟؟
يعنى انتى مثلا ممكن تقولى لحد كدة
طب ولو قولتيله كدة يبقى بتطفشيه ولا بتغلى نفسك عنده؟؟؟

ممكن تتنازلى عن مهرك عشان اللى بتحبيه؟؟؟؟؟؟؟

سؤال صعب صح ؟؟؟؟
يعنى اهلك ممكن يقولوله احنا بنشترى راجل زى ما بنشوف فى الافلام وبعد كدة يقولوله مهر بنتنا (.............) الف جنيه (رقم خرافى طبعا بين القوسين)

واذا قالو كدة ممكن تقولى لاهلك لاءة........ حتجوزه يعنى حتجوزه؟؟؟
ومن غير ما يدفع مهرى كمان !!!!!!!!!!!!!

طب وانتة تدفع مهر للبنت اللى بتحبها ؟؟؟؟؟

مستعد تدفع ... طب اخرك كام يعنى ؟؟؟

ممكن تدفع كل اللى فى جيبك ؟؟؟؟

ولا انتة شايف حكاية المهر دة بقت موضة قديمة

بصوا يا جماعة

انا مش عاوز الناس اللى تدخل الموضوع باذن الله تقول رايها وكانها

بتفضفض مع نفسها

مش بتتناقش مع نفسها والناس اللى حواليها

على فكرة فيه فرق ما بين الفضفضة والمناقشة

انا بقى عاوزكوا تفضفضوا وكان مفيش حد سامعكوا ولا احنا ولا حد من اهلكوا يعنى فى الخباثة كدة

ايوة غمضوا عينكوا....فتحوا تانى بقى... وبصوا على الكيبورد وخلى صوابعكم تلعب عليه هوسسسسسسسسسسسس

يلا يلا قبل ما حد يشوفكم !!

lonley... girl
08-10-17, 12:50 PM
بص يا خالد موضوع المهر ده بيبقى قيمة البنت سواء عند اهلها الانهم الى بيطلبوا
او عند الراجل او الحبيب الانه لو وافق على المهر يبقى بيقدرها

وعلى فكرة مش المهر بس الى ممكن يبين قيمة البنت

وبعدين البنت لو بتغلي نفسها فى عين اى حد بتبقى فاكرة ان هى كده بتعمل حاجة صح
قيمتة البنت من تعاملها او ادبها مش شرط انها تتغلى فى الفلوس على الفاضي وقال يعنى هى كده غالية وهى ممكن تكون مش اد كده يعنى

ولو على الولد فهو اكيد لما بيدفع مهر بيبقى عارف ان البنت دى تستاهل اكيد

وموضوع احنا بنشتري راجل دي بطلت من زمان اساسا

وبعدين ممكن الواحدة تتنازل عن المهر عشان بتحب واحد طبعا اكيد ولو هى مش اتنازلت يبقى هى مش بتحبه او يهمها الفلوس أو فى ناس مش بتبقى فارقة عندها حكاية المهر دى وواخدها على انها تقليد مش اكتر

ده فى الاخر مجرد رأي ويحتمل الخطأ او الصواب

وموضوع جميل اوى تسلم ايدك

فتوح
08-10-17, 12:55 PM
كده يبقى بنتعامل مع البنت على انها سلعه ممكن اللى يدفع اكتر
يشيل ولو بقى الحكايه كده رأى اننا نعمل عروض اللى يشترى واحده ياخد واحده هديه عليها ههههههههههههههه
غلط المهر ده شكليات بس من رأى لكن مش بيزود او بيقلل فقيمه البنت
او اخلاقها او ادبها
الله ينور يا خالد

khaled hammad
08-10-17, 01:05 PM
بص يا خالد موضوع المهر ده بيبقى قيمة البنت سواء عند اهلها الانهم الى بيطلبوا
او عند الراجل او الحبيب الانه لو وافق على المهر يبقى بيقدرها

وعلى فكرة مش المهر بس الى ممكن يبين قيمة البنت

وبعدين البنت لو بتغلي نفسها فى عين اى حد بتبقى فاكرة ان هى كده بتعمل حاجة صح
قيمتة البنت من تعاملها او ادبها مش شرط انها تتغلى فى الفلوس على الفاضي وقال يعنى هى كده غالية وهى ممكن تكون مش اد كده يعنى

ولو على الولد فهو اكيد لما بيدفع مهر بيبقى عارف ان البنت دى تستاهل اكيد

وموضوع احنا بنشتري راجل دي بطلت من زمان اساسا

وبعدين ممكن الواحدة تتنازل عن المهر عشان بتحب واحد طبعا اكيد ولو هى مش اتنازلت يبقى هى مش بتحبه او يهمها الفلوس أو فى ناس مش بتبقى فارقة عندها حكاية المهر دى وواخدها على انها تقليد مش اكتر

ده فى الاخر مجرد رأي ويحتمل الخطأ او الصواب

وموضوع جميل اوى تسلم ايدك

على فكرة يا لونلى جيلر

رايك مش يحتمل الصواب او الخطا

رايك اكيد صواب مش خطا

رايك عاقل جدا ومتزن انا بشكرك مرتين

مرة على رايك الجميل دة ومرة على مشاركتك الاجمل ونورتينى والله

khaled hammad
08-10-17, 01:08 PM
كده يبقى بنتعامل مع البنت على انها سلعه ممكن اللى يدفع اكتر
يشيل ولو بقى الحكايه كده رأى اننا نعمل عروض اللى يشترى واحده ياخد واحده هديه عليها ههههههههههههههه
غلط المهر ده شكليات بس من رأى لكن مش بيزود او بيقلل فقيمه البنت
او اخلاقها او ادبها
الله ينور يا خالد

الله ينور على رايك انتة يا فتوح والله
بس ما قولتش برضه اخرك تدفع كام يعنى كمهر للبنت اللى بتحبها ولا مش ناوى ؟؟ ههههههههههههه

فتوح
08-10-17, 01:29 PM
ههههههههههههههههههه
لا ياعم انا هستنى المنحه السنويه

khaled hammad
08-10-17, 01:33 PM
ههههههههههههههههههه
لا ياعم انا هستنى المنحه السنويه

مممممممممم منحة !!
يبقى مش ناوى فا فتوح
هههههههههههههههههههه

loleeta_omran
08-10-17, 08:53 PM
شوف يا خالد مبدئيا موضوعك جميل
بالنسبة للمهر هو زمان كان المفروض انه بيكون هدية من العريس للعروسة يعنى كان المفروض انه بيعبر عن قيمتها فى نظره مش اهل البنت اللى بيحددوه.
لكن اللى بيحصل دلوقتى ان المهر بقى عبارة عن فلوس العريس بيديها لأهل العروسة عشان يجيبو الحاجات المتفق عليها فى الجهاز .
لكن موضوع احنا بنشترى راجل ده
فى الايام دى كون اب يوافق اساسا على اى شاب متقدم لبنته فى الظروف بتاعت اليومين دول فهو كدة بيشترى راجل ولما بنت توافق على واحد ملامح مستقبله غير معلومة تبقى اكيد بتحبه وشارياه هى كمان
(انا مش بتكلم عن كل الشباب .. انا بتكلم عن فئة معينة وهما مش وحشين بس ظروفهم مش قد كدة )
تقبل مرورى

khaled hammad
08-10-17, 09:14 PM
مممممممممم منحة !!
يبقى مش ناوى يا فتوح
هههههههههههههههههههه

khaled hammad
08-10-17, 09:16 PM
شوف يا خالد مبدئيا موضوعك جميل
بالنسبة للمهر هو زمان كان المفروض انه بيكون هدية من العريس للعروسة يعنى كان المفروض انه بيعبر عن قيمتها فى نظره مش اهل البنت اللى بيحددوه.
لكن اللى بيحصل دلوقتى ان المهر بقى عبارة عن فلوس العريس بيديها لأهل العروسة عشان يجيبو الحاجات المتفق عليها فى الجهاز .
لكن موضوع احنا بنشترى راجل ده
فى الايام دى كون اب يوافق اساسا على اى شاب متقدم لبنته فى الظروف بتاعت اليومين دول فهو كدة بيشترى راجل ولما بنت توافق على واحد ملامح مستقبله غير معلومة تبقى اكيد بتحبه وشارياه هى كمان
(انا مش بتكلم عن كل الشباب .. انا بتكلم عن فئة معينة وهما مش وحشين بس ظروفهم مش قد كدة )
تقبل مرورى

ومبدئيا يا لوليتا بشكرك جد على مشاركتك الهادية جدا زى صوت البحر وهوة مافيهوش موج

وبجد رايك جميل جدا وناعم جدا والله
وبشكرك من قلبى على مرورك ونورتيى

ola elteub
08-10-17, 09:44 PM
اهلا ياخالد حلو اوى الموضوع ده بص بقى الحياه دلوقتى بقيت صعبه اوى يعنى بقى معظم الاهالى بتبقى عايزه تجوز بناته وبس مش بدقق اوى فى موضوع المهر ده وفى ناس تانيه بتبقى الطمع عندها زياده كل همها الفلوس وبس وديه بتبقى بتبيع بنتها وبالرخيص كمان وبيفكروا انهم كده بيغلو بناتهم يعنى انا امى مثلا تقول احنا كل الى عوزينه واحد بيخاف ربنا وبتدع لى دايما بالستر مش بتدع لى بالفلوس والحاجات ديه
اما بالنسبه للبنات بقى فديه بتختلف من واحده للتانيه يعنى فى بنات مادين كل همهم الفلوس وبس وفى ناس تانيه بتهتم بالاخلاق وغيرو طبعا......
وعن نفسى بقى انا اخر حاجه ممكن افكر فيها هى الماديات وبتكلم بجد والله لان بجد الفلوس مش بدوم مش بيدوم غير الحب والاخلاص وده اهم حاجه

khaled hammad
08-10-17, 10:20 PM
اهلا ياخالد حلو اوى الموضوع ده بص بقى الحياه دلوقتى بقيت صعبه اوى يعنى بقى معظم الاهالى بتبقى عايزه تجوز بناته وبس مش بدقق اوى فى موضوع المهر ده وفى ناس تانيه بتبقى الطمع عندها زياده كل همها الفلوس وبس وديه بتبقى بتبيع بنتها وبالرخيص كمان وبيفكروا انهم كده بيغلو بناتهم يعنى انا امى مثلا تقول احنا كل الى عوزينه واحد بيخاف ربنا وبتدع لى دايما بالستر مش بتدع لى بالفلوس والحاجات ديه
اما بالنسبه للبنات بقى فديه بتختلف من واحده للتانيه يعنى فى بنات مادين كل همهم الفلوس وبس وفى ناس تانيه بتهتم بالاخلاق وغيرو طبعا......
وعن نفسى بقى انا اخر حاجه ممكن افكر فيها هى الماديات وبتكلم بجد والله لان بجد الفلوس مش بدوم مش بيدوم غير الحب والاخلاص وده اهم حاجه

اللى بيدوم الحب والاخلاص

يا سلام يا علا
كلمتين بالدنيا والله

ميرسى بجد على رايك الحلو دة

نورتينى والله العظيم

tota smsm
08-10-17, 11:05 PM
بص بجد موضوع المهر دة موضوع بقى غلس اوي والناس بتكره بجد وبتكرة الجواز بس بجد انا شخصيا المهر عندي لازم لازم يكون معقول ويخلي بقيت الفلوس للعفش او للفرح والقاعه للحاجات كتير تانية يعني الفلوس الموجودة نقضي بيها نفسنا يعني دة لو كان انسان عاقل ويستاهل اني بقى انسى اي حاجة من فلوس ومهر وشبكة عشان شخصيتة وموضوع حلو جيداا وبجد مفيد

khaled hammad
08-10-18, 12:34 AM
بص بجد موضوع المهر دة موضوع بقى غلس اوي والناس بتكره بجد وبتكرة الجواز بس بجد انا شخصيا المهر عندي لازم لازم يكون معقول ويخلي بقيت الفلوس للعفش او للفرح والقاعه للحاجات كتير تانية يعني الفلوس الموجودة نقضي بيها نفسنا يعني دة لو كان انسان عاقل ويستاهل اني بقى انسى اي حاجة من فلوس ومهر وشبكة عشان شخصيتة وموضوع حلو جيداا وبجد مفيد

الله على رايك يا توتا
بجد لو كل البنات زيك
حيسهلولنا كتير جدا
وحنوفر وقت كبير جدا

ورايك حلو جدا وعاقل جدا جد

وبشكرك جدا على مشاركتك الجلوة جدا

ويا رب كدة دايما منورانى